Dåb

Ved alle søndagsgudstjenester afholder vi meget gerne dåb.
Du kan via gudstjenestelisten se hvilken præst, der har gudstjeneste den ønskede dag. I kan ringe på kirkekontoret på telefon 39625202 eller direkte til den præst, som står for gudstjenesten.
Et par uger før dåben vil præsten kontakte jer med henblik på at aftale tid til en samtale.

Lørdagsdåb
En lørdag i måneden afholdes der dåbsgudstjeneste. Den finder som regel sted kl.11.00. Du kan finde datoerne i kalenderen eller ved at kontakte kirkekontoret.

Voksendåb
Hvis du ønsker at blive døbt som voksen, er du også meget velkommen til at kontakte en af præsterne. Dåben kan ske ved en gudstjeneste, eller i al stilfærdighed, på en hvilken som helst dag, hvor du selv bestemmer, hvem der skal være til stede.

Ved dåben bliver man optaget i den kristne menighed. Derfor er det i sagens natur en stor begivenhed, hver gang et menneske bliver døbt.

Se Gentofte Provstis Dåbsfolder her